Sprzęt multimedialny dla szkół

Sprzęt multimedialny za 145 400 złotych trafi do szkół z terenu powiatu płońskiego.

Przy stole prezydialnym siedzą trzy osoby (od lewej): Anetta Klimkiewicz Skarbnik Powiatu Płońskiego, Elżbieta Wiśniewska Starosta Płoński i Krzysztof Wrzesiński Wicestarosta. Na stole leżą dokumenty.

We wtorek, 19 października w Ciechanowie Elżbieta Wiśniewska Starosta Płoński, Krzysztof Wrzesiński Wicestarosta przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Anetty Klimkiewicz podpisali stosowną umowę. W ramach środków z rządowego programu „Aktywna tablica” oraz środków Powiatu Płońskiego szkoły otrzymają głośniki, interaktywne monitory specjalistyczne oprogramowanie i tablice interaktywne. Specjalne Ośrodki Wychowawcze w Płońsku i w Jońcu uzyskają laptopy, zestawy dla nauczycieli oraz pomoce dydaktyczne dla uczniów ze szczególnymi potrzebami.

Wartość sprzętu: 145 400 złotych
- w tym kwota z programu rządowego ,,Aktywna tablica - 112 000 złotych
- Środki własne Powiatu Płońskiego - 33 400 złotych

Szkoły które otrzymały wsparcie w 2021 roku:

1. Liceum Ogólnokształcące im. mjra Henryka Dobrzańskiego "Hubala" w Zespole Szkół w Raciążu - 17 500,00 zł
(z programu Aktywna tablica 14 000,00 zł, środki Powiatu Płońskiego 3 500,00 zł)

2. II Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Płońsku - 17 500,00 zł
(Z programu Aktywna tablica 14 000,00 zł, środki Powiatu Płońskiego 3 500,00 zł)

3. Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Nr 2 im. Leona Rutkowskiego w Płońsku - 22 900,00 zł
( Z programu Aktywna tablica 14 000,00 zł środki Powiatu Płońskiego 8 900,00 zł

4. Szkoła Podstawowa Specjalna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Płońsku 43 750,00 zł
(Z programu Aktywna tablica 35 000,00 zł środki Powiatu Płońskiego 8 750,00 zł)

5. Szkoła Podstawowa Specjalna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Jońcu - 43 750,00 zł
(Z programu Aktywna tablica 35 000,00 zł środki Powiatu Płońskiego 8 750,00 zł)

Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica”.

Zespół powołany przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych na lata 2020-2024 - „Aktywna tablica” dokonał kwalifikacji wniosków o udzielenie wsparcia finansowego, złożonych przez organy prowadzące w ramach ogłoszonego naboru wniosków w 2021 r.

Mazowiecki Kurator Oświaty, działając na podstawie Porozumienia z Wojewodą Mazowieckim, podjął decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzącym, wskazując szkoły, które zostały zakwalifikowane do udziału w Programie, wraz z wysokością przyznanego im wsparcia finansowego.

W ramach programu może być udzielone wsparcie finansowe m. in.:
I. Organom prowadzącym szkoły ponadpodstawowe na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) tablicy interaktywnej:
- z projektorem ultrakrótkoogniskowym,
- bez projektora ultrakrótkoogniskowego,
d) projektora lub projektora ultrakrótkoogniskowego,
e) głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku,
f) interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali,
g) specjalistycznego oprogramowania lub materiałów edukacyjnych wykorzystujących TIK, takich jak wirtualne laboratoria, materiały do nauczania kodowania i robotyki.
Wsparcie finansowe w ramach programu 14 000 zł + wkład własny (20%) 3500 zł = wartość zadania 17 500 zł

II. Organom prowadzącym szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia, na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii:
- psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi (w tym z ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder , ADD - Attention Deficit Disorder ), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
- procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
- dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC - Augmentative and Alternative Communications ), w szczególności dla uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
- dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione w tiret jeden do cztery i z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
d) specjalistycznego oprogramowania do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w lit. c, wykorzystywanego w TIK,
e) komputera stacjonarnego lub laptopa, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania, o których mowa odpowiednio w lit. c lub d.
Wsparcie finansowe w ramach programu 35 000 zł + wkład własny (20%) 8750 zł = wartość zadania 43 750 zł.

Powrót na początek strony