Rejestracja pojazdów - automatyczne wygaszanie decyzji
Rok temu weszły w życie przepisy prawa, które przewidują automatyczne wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdu, którego właściciele nie dokonywali okresowego badania technicznego oraz nie ubezpieczali w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów przez okres co najmniej 10 lat. Wygasają z dniem 10 czerwca 2024 r. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych przed dniem 14 marca 2005 r.
Pojazdy, dla których decyzje o rejestracji zostaną wygaszone będą podlegały powtórnej rejestracji w przypadku spełnienia przez właściciela pojazdu warunków niezbędnych do rejestracji pojazdu związanych z ubezpieczeniem oraz badaniem technicznym pojazdu.
Poniżej w linku wykaz pojazdów objętych procedurą:
1. Wpłaty za użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa, trwały zarząd, najem i dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa, przekształcenie użytkowania wieczystego na własność, opłaty melioracyjne:
58 8230 0007 0013 2307 2000 0006
2. Wpłaty za wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków oraz mapy geodezyjne:
47 8230 0007 0013 2307 2000 0010
3. Wpłaty z tytułu opłat komunikacyjnych, w tym prawo jazdy, rejestracja pojazdów, opłaty za koncesje i licencje oraz opłaty za karty wędkarskie, opłaty za najem i dzierżawę nieruchomosci powiatu i inne opłaty:
42 8230 0007 0013 2307 2000 0003
4. Wpłaty kar pieniężnych z tytułu niedopełnienia obowiązku rejestracji lub zawiadomienia o zbyciu pojazdu w ustawowym terminie