Koronawirus a dodatkowe opłaty za usługi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że z uwagi na liczne skargi i zapytania konsumentów dotyczące pobierania przez niektóre prywatne placówki medyczne tzw. opłaty covidowej za zapewnienie wymogów sanitarnych podczas świadczenia usług, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaapelował do przedsiębiorców o uczciwość i rzetelne informowanie konsumentów o cenach i opłatach przed realizacją usług.

Ilustracja do artykułu grafika do informacji dotyczacej opłaty covidowej.png

 

Z białego wywiadu przeprowadzonego przez UOKiK wynika, że  wysokość pobieranych opłat wahała się od 10 do 350 zł. Prezes UOKiK  zwrócił się również do konsumentów o rozwagę i porównywanie ofert pomiędzy placówkami medycznymi.

Pamiętajmy, że jako konsumenci mamy prawo do :

1. Uczciwej , jasnej ceny,

2. Bezpiecznych produktów,

3. Rzetelnej informacji o ofercie,

4. Bezpłatnej pomocy prawnej.

Nie do przyjęcia są sytuacje, w których o dodatkowych kosztach konsumenci dowiadują się dopiero po zabiegu.

UOKiK  monitoruje rynek i analizuje zebrane informacje od konsumentów i przedsiębiorców.

Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16450

Powrót na początek strony