Koronawirus a dodatkowe opłaty za usługi
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że z uwagi na liczne skargi i zapytania konsumentów dotyczące pobierania przez niektóre prywatne placówki medyczne tzw. opłaty covidowej za zapewnienie wymogów sanitarnych podczas świadczenia usług, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaapelował do przedsiębiorców o uczciwość i rzetelne informowanie konsumentów o cenach i opłatach przed realizacją usług.
Z białego wywiadu przeprowadzonego przez UOKiK wynika, że wysokość pobieranych opłat wahała się od 10 do 350 zł. Prezes UOKiK zwrócił się również do konsumentów o rozwagę i porównywanie ofert pomiędzy placówkami medycznymi.
Pamiętajmy, że jako konsumenci mamy prawo do :
1. Uczciwej , jasnej ceny,
2. Bezpiecznych produktów,
3. Rzetelnej informacji o ofercie,
4. Bezpłatnej pomocy prawnej.
Nie do przyjęcia są sytuacje, w których o dodatkowych kosztach konsumenci dowiadują się dopiero po zabiegu.
UOKiK monitoruje rynek i analizuje zebrane informacje od konsumentów i przedsiębiorców.
Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16450