Referat Administracyjny
Referat Administracyjny
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
Kierownik Referatu: Olga Oziemblewska-Karpińska
pok. 317, tel. 23/662-77-64, w.122
Biuro Podawcze - pok. 123, tel. wew. 100
Kancelaria ogólna - pok. 316, tel. wew. 126
Do zakresu działania Referatu Administracyjnego należą zadania administracyjno – gospodarcze Starostwa, w szczególności:
1) sprawowanie zarządu nad budynkami i lokalami administracyjno – biurowymi Starostwa Powiatowego,
2) opracowywanie planów remontów kapitalnych zasobów lokalowych Starostwa,
3) prowadzenie bieżących remontów, napraw i konserwacji budynków i pomieszczeń wewnętrznych dla utrzymania należytego stanu sanitarno-technicznego,
4) prowadzenie niezbędnych, bieżących remontów, napraw i konserwacji budynków i pomieszczeń stanowiących własność powiatu, a niepozostających w zarządzie innych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zapewnienie należytego porządku i bezpieczeństwa w otoczeniu tych obiektów,
5) prowadzenie nadzoru organizacyjnego nad przebiegiem prac remontowych oraz zapewnienie fachowego nadzoru techniczno-budowlanego,
6) utrzymanie czystości i porządku w lokalach oraz w otoczeniu budynków,
7) bieżące informowanie Starosty o poważniejszych awariach i innych przypadkach uszkodzeń środków trwałych i nietrwałych oraz wnioskowanie w sprawach ich usunięcia,
8) sprawowanie bieżącego nadzoru nad gospodarowaniem składnikami majątkowymi oraz prowadzenie prawidłowej ich ewidencji,
9) wnioskowanie w sprawach uzupełniania wyposażenia pomieszczeń administracyjno – biurowych oraz realizowanie zaopatrzenia pracowników w niezbędny sprzęt biurowy i inny dla zapewnienia właściwych warunków pracy,
10) wnioskowanie w sprawach odsprzedaży i nieodpłatnego przekazania składników majątkowych innym jednostkom oraz likwidacji zniszczonych składników majątkowych,
11) bieżące zaopatrywanie pracowników Starostwa w materiały biurowe i piśmienne oraz środki czystości, a także prowadzenie ewidencji ilościowej przychodu i rozchodu tych materiałów,
12) realizowanie zaopatrzenia w obowiązujące druki i formularze, z wyjątkiem druków ścisłego zarachowania,
13) zapewnienie obsługi poligraficznej oraz właściwej konserwacji sprzętu kopiującego rozliczania papieru kserograficznego i innych materiałów eksploatacyjnych,
14) prowadzenie gospodarki transportowej oraz nadzoru nad właściwym wykorzystaniem służbowych środków transportu i ich konserwacją,
15) zapewnienie łączności oraz sprawowanie nadzoru w zakresie korzystania ze środków łączności,
16) prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa,
17) współdziałanie z usługodawcami gwarantującymi prawidłowe funkcjonowanie Starostwa oraz właściwą eksploatacją budynków administracyjno – biurowych, przygotowywanie i negocjowanie umów w tym zakresie,
18) zabezpieczanie pieczęci, stempli urzędowych i ich ewidencja,
19) realizowanie zadań związanych z dekoracją i flagowaniem obiektów administracyjno – biurowych według obowiązujących przepisów,
20) zabezpieczenie informacji wizualnej w budynku Starostwa, plakatowanie informacji, obwieszczeń itp. związanych z działalnością powiatu,
21) realizowanie zadań związanych z bieżącą aktualizacją tablic informacyjnych Starostwa, w tym tablicy elektronicznej we współpracy z właściwymi wydziałami Starostwa,
22) zapewnienie obsługi monitoringu wizyjnego w budynkach Starostwa, w tym opracowywanie wymaganej przepisami prawa dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych,
23) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu dostępu do pomieszczeń Starostwa, w tym wydawanie i rejestrowanie kart dostępu do pomieszczeń dla osób uprawnionych,
24) wykonywanie zadań związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz ochrony mienia Starostwa i ochrony przed zagrożeniami zewnętrznymi i środowiskowymi,
25) zapewnienie technicznego przygotowania i prowadzenia obsługi systemu konferencyjnego spotkań, konferencji, posiedzeń, itp. organizowanych przez Starostę i komórki organizacyjne Starostwa w salach konferencyjnych Starostwa,
26) zapewnienie obsługi gospodarczej spotkań, konferencji, posiedzeń itp. organizowanych przez Starostę i komórki organizacyjne Starostwa,
27) wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów samorządowych i innych organów w zakresie obsługi administracyjno – gospodarczej.